Välkommen till mig Elisabeth Ahlmark Gester och till mitt Galleri Konstifikt

I den här bloggen visar jag bilder på min konst och berättar lite om vem jag är

Under fliken Etiketter som finns i vänsterspalten hittar du lite av det som finns i bloggen plus mitt Galleri.

Vill du komma direkt till galleriet klickar du HÄR



lördag 31 augusti 2013

Järnvägen 100 år!

- Nästan en månad har gått sedan sist ... det går fort när man har roligt .
Utställningen i Naturum var en upplevelse i sig och att rummet passade mig som en handske gjorde inte saken sämre.
- Tavlorna står ännu oupphängda i galleriet , det är så mycket annat som skall hinnas med.

"Så in i vassen"








- Hur såg man ut för hundra år sedan ... tittat på släktbilder och Googlat och försöker svänga ihop något att ha på mig .... till” “Järnvägen 100 år “som firas den 7:e september i Vagnhärad.
-Samtidigt försöker jag hitta underlag till “ prat “ under dagen. –Får inte glömma att även Västerljung fick järnväg samtidigt även om det stationshuset inte är tillgänglig..


- Borde lägga på ett kol ( ha,ha ...har visst snöat in på ÅNG-lok ) med skapandet inför Trosabygdens konstförenings jurybedömda utställning i Kvarnen ( kommer man med.. så gör man , har man inte lämnat in något vet man säkert att man inte är med , värt ett försök ! ) och Konstkuppen i Societetshuset 4-5-6 oktober.
-För säkerhets skull har också Trosabygdens Kulturråd börjat röra på sig efter sommaren så där blir det lite att stå i .
Skärpning .. sitt inte här och lalla ......... gå upp och fixa klänningen och manus ... allt det andra får jag återkomma till vad det lider !

- Ni som är i krokarna nästa lördag kom till Vagnhärad och delta i festligheterna ........... Hembygdsföreningarna i Vagnhärad & Västerljung har jobbat hårt inför jubileet , det är bara att hoppas att allt går som på räls och att undertecknad inte spårar ur !

/ Elisabeth. 

Klicka på bilden så kommer du till Västerljungs Hembygdsförening

Se mer från utställningen på Naturum hos 3D-Hologram och iTrosa.se


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar